2007年12月25日火曜日

クリスマスカード

Qちゃんへ

恋人たちはクリスマス、クリスマスと騒いでいます。 かつて私もそう でした、クリスマスを祝わないあなたに会う15年前までは。皆がしているように恋人同志でロマンチックな夜を過ごしたいと拗ねたこともありました。今ではそうは思いません、毎晩、 毎晩、 あなたは安らぎを運んでくれるサンタクロースだからです。

あなたのボサボサの頭や、少し伸びたちくちくのひげ、眠くなるような私にはどうでもいいような退屈なお話、でもそんな貴方だから好きなんです。あなたのあなたらしいところが私には特別なんです。

やっとで分かるようになりました。 あなたのとなりで朝を迎え、夜を終わらせる。昔はその暮らしが当たり前のことだと思い、感謝の欠片もありませんでした。今はやっと感謝できるようになりました。 この「当たり前」の暮らしは、 実はあなたと私の努力と理解と協力と忍耐の共同制作だと分かっ たんです。

最近常に思うのです、明日ころりと死んでもいいように、あなたと過ごせる時は愉しもうと。あなたの優しさの中で暮らしたいのです、そのままのあなたでどうかいて下さい。それが私のサンタクロースへのプレゼントリストです。

あなたのことを想いながらこの歌を聞いています。
http://jp.youtube.com/watch?v=Bzd58Z6Uo7I&feature=related

あなたの体の温もりを感じながらベットを共にするこんな冷え込む冬の夜、 これだけで私は幸せで安心なんです。そばにいてくれるだけで、いいんです。

Dear Quddus, my secret Santa.

Everybody talks about Xmas. I used to be like them, until I met you who has not celebrated Xmas in the 15 year I have known you. Sometimes I became sulky because I wanted to be the lovers spending the romance on the special evening. Nowadays, I do not have such a desire as I get my own Quddus Santa who brings a peace at the end of the day every night.

Your unkempt hair, unshaved beard, a boring chat that makes me sleepy, but I care about you. The way who you are is special to me.

Gradually, I learn to understand. Waking up and sleeping in by you every day seemed to be just a routine that I did not appreciate. Now, I finally become mature enough that those days and routine is our life creation under the light of effort, caring, cooperation, and patience.

Lately I ponder that I want to spend the time with you as peacefully and joyfully as possible so that I do not regret not to love you enough if my life is taken away tomorrow. I want to continue to live in your warm nesting, please be who you have been. This is my present list for Quddus Santa.

I am listening to this song, thinking of you.http://jp.youtube.com/watch?v=Bzd58Z6Uo7I&feature=related

In such a cold winter night of Northwest, feeling your warm body heat in the bed, this is what I call "happiness", a peace of mind. So, just stay by me, that is what I search for.